-
Ilmoittaudu mukaan
>     >     >
iloitsemaan vedestä
ja oppimisesta! -
-
Perusta hyvälle vesisuhteelle
Uimakoulu on perheen yhteinen, iloinen leikkihetki puhtaassa ja lämpimässä +28-32 asteisessa vedessä. Uimakouluryhmiä järjestetään altailla sekä vanhempien kanssa että ilman vanhempia.
Ryhmät ovat pieniä, vanhempien kanssa uivissa 8 perhettä ryhmässä ja ilman vanhempia uivissa 5 lasta ryhmässä. Ryhmä kestää aina puoli tuntia. Uimakoulun tavoitteena on, että lapselle muodostuu hyvä suhde veteen. -
2-7v uimareille
Kesäuimakoulu on suunnattu 2-7–vuotiaille. Valittavana on jokaiselle sopiva ryhmä:
- Ryhmä, jossa vanhempi on mukana altaassa
- Ryhmä, jossa uimarit ovat vedessä ilman vanhempia (vain 5-7–vuotiaille)
Vanhempien kanssa uivissa ryhmissä ryhmän maksimikoko on 8 perhettä ja ilman vanhempaa uivissa ryhmissä 5 lasta. Olethan asiakaspalveluumme yhteydessä, jos tarvitset apua sopivan ryhmän löytämisessä. -
Ensimmäiseksi tutustutaan veteen
Uimakoulu alkaa veteen totuttautumisella. Aluksi opetellaan kelluminen ja liukuminen, jonka jälkeen, kun lapsi saa lisää rohkeutta, opetellaan pikkuhiljaa ensimmäisiä uimaliikkeitä .
On tärkeää peseytyä huolellisesti aina ennen uintia. Vanhemmat auttavat lapsiaan puku- ja pesutiloissa, ja saattavat ilman vanhempia uivat altaan reunalle. Ryhmän päätyttyä vanhemmat hakevat lapsensa altaalta. -
Tärkeintä on ilo
Uimaan opetellaan vaiheittain harjoitellen erikseen käsiliikkeitä, jalkaliikkeitä ja hengitystekniikoita. Näistä kootaan yhdistellen kokonaissuoritus ja opitaan uimaan. Uinneissa käytetään apuna lasten vesivyötä.
Tavoitteena on oppia nauttimaan vedestä ja liikunnasta, sekä oppia uimaan tai parantaa uimataitoaan.
Uiminen meillä ei ole suorituskeskeistä vaan tärkeintä on aina ilo! Ohjaaja auttaa aina kaikkien eri vaiheiden kanssa, mitään ei myöskään tehdä vastentahtoisesti. -
Uimakoulumenetelmämme
Lisää uimakoulumenetelmästämme >Uimakoulu Pikku Joutsenen ohjaajat on koulutettu ohjaamaan uimakoulua oman menetelmämme mukaisesti. Ohjelma sisältää vesileikkejä, loruja, lauluja ja yksilöllistä harjoittelua progressiivisesti etenevien tuntisuunnitelmien mukaisesti. Näin pystytään varmistamaan, että lapsen vesivalmiudet paranevat koko ajan yksilölliset kehityspyrähdykset ja -tasanteet huomioiden.
-